عنوان خبر :
اهمیت بسته بندی مطلوب
تعداد بازدید :
380
تاریخ درج خبر :
یک شنبه 5/10/1400 ساعت 22:56
در یک تقسیم بند کلی می توان سه سطح اصلی برای هر کالا در نظر گرفت. اول خود کالاست که شامل خدماتی مشکل گشا یا فوایدی اساسی است که خریداران در هنگام خرید آن را انتظار دارند. در سطح بعدی طراحان کالا بر مبنای شالوده کالا، یک کالای واقعی را بوجود می آورند که بسته بندی در این سطح قرار می گیرد. بسته بندی به همراه مواردی مثل طرح و نام تجاری و کیفیت به نحوی با هم ترکیب می شوند که ارائه کننده فایده اصلی کالا باشند. آخرین سطحی که مورد توجه قرار می گیرد مزایای اضافی مثل خدمات پس از فروش، تضمین ها و نصب و شرایط تحویل است. بسته بندی سبب ساز اولین ارتباط مستقیم با مشتری است و تا حد زیادی وظیفه ارائه یک تصویر ذهنی مطلوب از کالا را برعهده دارد. از نظر روانی اولین برخورد و تصویری که ما از اشخاص داریم مهم ترین تصویر و تعیین کننده ترین است.حتی در یاداوری اشخاص بعد از 20 سال تصویر اولیه آنها به ذهن ما می آید. این قاعده درمورد کالا هم صادق است.